Czy pozytywne myślenie pomaga zawodowo?

Darmowe zdjęcia Kobieta

Być może pozytywne myślenie kojarzy Ci się z naiwnością, brakiem realnej oceny
rzeczywistości i „bujaniem w obłokach”. Z takim podejściem wiele tracisz! Owszem, realna ocena rzeczywistości to podstawa do świadomego budowania swojej ścieżki zawodowej, ale – zaraz tuż po niej – powinien pojawiać się optymizm i wiara w sukces. Tylko w ten sposób otwierasz się na różne szanse i przybliżasz do spełnienia swojego celu! Czym zatem jest optymizm i jak go w sobie wypracować?

Czym jest optymizm?

Pozytywne myślenie niesie za sobą całą postawę i podejście do życia. Optymiści, choć bywają czasem traktowani lekceważąco, mają w sobie ogromną siłę. Przede wszystkim – zawsze wierzą w powodzenie swoich zamiarów. Nie uznają rzeczy niemożliwych, a wszystkie nowe sytuacje traktują w postaci szans zamiast zagrożeń. Są przekonani o swoim sukcesie i o tym, że świat im sprzyja. Dzięki temu podświadomie programują swój umysł na pozytywne reakcje, skupianie się na dobrych aspektach i możliwościach.

Takie podejście sprawia, że optymiści mają energię do działania, są skuteczni,
innowacyjni i elastyczni. Potrafią nieugięcie dążyć do swojego celu – w końcu są
przekonani o jego powodzeniu!

Jaką wartość daje optymizm?

Optymizm to jedna z kluczowych cech, pozwalająca na osiągnięcie sukcesu. Jeśli nie
wierzysz w swój awans, nowy projekt, albo zmianę branży – to dlaczego, ma Ci się udać? Jeśli w Twojej głowie krążą myśli „To na pewno nie wypali”, „Ja się do tego nie nadaję”, „To niemożliwe, nie nauczę się tego”, to… będzie dokładnie tak, jak myślisz!

Optymizm w sferze zawodowej pozwala Ci wierzyć, że Twoja wartość rynkowa jest wysoka, że Twoje kompetencje i umiejętności warte są takiego, a nie innego
wynagrodzenia, że zasługujesz na docenienie i awans. Wierząc w to, wychodzisz z
inicjatywą, z działaniem i co za tym idzie – te wszystkie przekonania stają się
rzeczywistością!

Spójrz na to od strony menadżerskiej – jak pracuje zespół, którego lider jest negatywnie nastawiony na powodzenie projektu, narzeka i nie wierzy w realizację założonych celów? Zespołowi udziela się takie samo podejście, a stąd już blisko o brak zadowalających rezultatów! Z kolei jeśli menedżer zaraża wizją, wiarą w powodzenie, to motywuje i zachęca pozostałych do działania.

Jak myśleć pozytywnie?

Na szczęście pozytywne myślenie można w sobie wypracować.

Jedną z pierwszych rzeczy, które powinieneś zrobić to zauważyć Twoje negatywne i pesymistyczne myśli. Zaobserwować je i nie zgodzić się z nimi, przekształcić je na te o pozytywnym wydźwięku.

Po drugie zacznij doceniać siebie i swoje otoczenie. W tym celu możesz założyć dziennik wdzięczności, w którym każdego dnia wpiszesz 3 rzeczy za które jesteś wdzięczny lub co dobrego spotkało Cię dzisiejszego dnia. Wyrób w sobie również nawyk celebrowania małych sukcesów i dostrzegania tych mini kroków, które prowadzą Cię do celu.

W utrzymaniu pozytywnego podejścia do życia pomocne są również takie rzeczy, jak
sport, zdrowe odżywianie i relaksacja. Relaksować możesz się np. słuchając specjalnej muzyki, czy stosując techniki pozwalające złagodzić stres.

 

 

Tekst powstał na podstawie mojej książki pt. Inaczej o dobrym i mądrym życiu – rozdział 20 – Inaczej o pozytywnym myśleniu.

Inaczej o dobrym i mądrym życiu

Bio autora

Zostaw komentarz